دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
عطاالله کاویان:
افتتاح ۸ خانه محیط زیست در مازندران
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: هم‌زمان با هفته محیط زیست ۳ خانه محیط زیست در شهر‌های تنکابن، آمل و گلوگاه افتتاح می‌شود و شمار این مجموعه‌ها در استان به ۸ خانه می‌رسد.
زهرا شریفی - آوای خزر: عطاالله کاویان در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری به فعالیت‌ها و اقدامات محیط زیست استان طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: مازندران از نظر تنوع زیستی و‌مسائل زیست محیطی با داشتن گونه‌های طبیعی و تنوع گیاهی از استان‌های برتر کشور است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۰ شهید محیط‌بان که برای حفاظت از عرصه زیست محیطی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: نگهداری و حفاظت از عرصه‌های محیط زیست بر عهده محیط‌بانان بوده که کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.

مدیرکل حفاطت محیط زیست مازندران با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تنوع زیستی کشور در استان مازندران وجود دارد، گفت: ۲۱ منطقه با مساحت ۵۱۰ هزار هکتار تحت مدیریت اداره کل محیط زیست مازندران است.

کاویان افزود: در سال‌های اخیر با توجه به رشد جمعیت و تغییرات اقلیمی و توسعه‌های صورت گرفته تنش‌ها و چالش‌های محیط زیست نیز افزون‌تر شده است.

وی یادآور شد: اداره کل محیط زیست مازندران در یک سال گذشته به بسیاری از درخواست‌ها و تقاضا پاسخ داده است.

کاویان اصل ۵۰ قانون اساسی و اسناد بالادستی را مورد توجه قرار داد و افزود: تمامی برنامه‌های اجرا شده محیط زیست بر اساس این اسناد است.

مدیرکل محیط زیست مازندران اشاعه فرهنگ محیط زیستی را از برنامه‌های مهم در این هفته عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰ برنامه با موضوعات مختلف برای ترویج فرهنگ محیط زیست تهیه و اجرا شده است.

وی افزود: از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های انتظار داریم تا در باز نشر برنامه‌های مثبت و اثر گذار حوزه محیط زیست تلاش کنند.

کاویان آموزش را از برنامه‌های اولویت دار این هفته برشمرد و افزود: معتقدم همه مردم باید از آموزش‌های لازم در حوزه محیط زیست برخوردار شوند و تحقق این مهم نیز حمایت رسانه‌ها را می‌طلبد.

وی افتتاح تصفیه خانه فاضلاب صنایع را از برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: از صنایعی که استاندارد‌های محیط زیستی را رعایت کنند حمایت می‌کنیم.

کاویان از ابتکارات دولت سیزدهم به افتتاح خانه‌های محیط زیست اشاره کرد و افزود: در این خانه‌ها بستر گفتمان‌سازی و آموزش محیط زیست برای مردم فراهم شده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران به افتتاح ۵ خانه محیط زیست در پنج شهر استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این هفته نیز خانه‌های محیط زیست در شهر‌های تنکابن، آمل و گلوگاه افتتاح می‌شود و طبق برنامه تا پایان سال در شهر‌های دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

کاویان شمار محیط‌بانان استان مازندران را ۲۷۰ نفر عنوان کرد و گفت: یکی از سه محیط‌بان ملی از استان مازندران است.

۵ ژوئن برابر با ۱۵ خرداد روز جهانی «محیط‌زیست» است، در ایران از ۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته محیط‌زیست نامگذاری شده است.
 
به گزارش خبرنگار ما، به مناسبت هفته محیط زیست، میز خدمت با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست و معاونان ایشان در مصلی ساری تشکیل شد. صبح امروز نیز محیط زیستی های مازندران دیداری با نماینده ولی فقیه در استان داشتند.
 


انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: